Dežela starih avtomobilov

Najbolj se starajo avtomobili v krajih z bolj premožnimi prebivalci, medtem ko se v slovenskih mestnih občinah število osebnih vozil zmanjšuje.
27.08.2015 | zk
0
Dežela starih avtomobilov
(Foto: Craig ONeal)

Slovenija: vse starejši prebivalci, vse starejši avtomobili. Starost povprečnega avtomobila na slovenskih cestah se je po letu 2008 dvignila s 7,8 na 9,1 let. Leta 2001 so bili slovenski avtomobili v povprečju stari 6,9 let. Povedano drugače: po finančni krizi se avtomobilski park pri nas stara še hitreje: pred letom 2008 se je v povprečju postaral za mesec in pol na leto. Zdaj za več kot 3 mesece.

Po občinah je stanje dokaj pestro. Najstarejše avtomobile vozijo prebivalci Komende (11 let), najmlajše Trboveljčani (6,6 let). Razlika je skoraj 2 : 1. Zanimivo, starost voznega parka ni v nobeni korelaciji s socialno situacijo. Če bi pogled omejili na ti dve občini, bi celo rekli, da sta socialna situacija in starost avtomobilov do neke mere celo v obratni korelaciji. Komenda sodi med občine z najbolje situiranimi prebivalci v Sloveniji. Tako po bruto dohodku na prebivalca kot po nizkem številu prejemnikov socialnih pomoči je v prvem decilu, torej je uvrščena med 10 odstotkov občin z najugodnejšo vrednostjo kazalnika. Prebivalci Trbovelj imajo v povprečju sicer solidne bruto dohodke, zato pa je občina med tistimi z največ prejemniki socialnih pomoči.

 

 
uvrstitev občina povprečna starost
1  Trbovlje 6,6
2  Ig 8
3  Log - Dragomer 8,1
4  Kanal 8,2
5  Velenje 8,3

 

 

uvrstitev

občina povprečna starost
211  Komenda 11
208  Gornji Grad 10,7
208  Tišina 10,7
208  Selnica ob Dravi 10,7
207  Tolmin 10,6

Kje so se avtomobili najbolj postarali? V Trzinu, po kriterijih ministrstva za finance najbogatejši slovenski občini. Tu so se avtomobili v petih letih postarali za skoraj štiri leta – iz tega bi lahko sklepali, da Trzin ni prav priljubljen med slovenskimi prodajalci avtomobilov.  Po podatkih v naši bazi ISSO je imel leta 2012 povprečni prebivalec Trzina skoraj 13.000 evrov bruto prihodkov, kar Trzin uvršča na prvo mesto. A relativno premožni Trzinci denar raje vlagajo drugam kot v pločevino.

Vozni park se je v petih letih sicer postaral v 183 od 212 slovenskih občin (podatkov za Ankaran seveda še ne moremo spremljati). V petih občinah je stanje nespremenjeno, v 23 pa se je povprečna starost avtomobila celo zmanjšala. Za eno leto ali več se je zmanjšala v Lučah, Kanalu in Trbovljah. Zanimivo, Luče so po bruto prihodku na prebivalca uvrščene na 201. mesto med slovenskimi občinami. Povprečni bruto prihodek na prebivalca je leta 2012 znašal dobrih 6.500 evrov – natanko pol manj od povprečnega prihodka v Trzinu.

 Avtomobili se selijo na vas.

V Sloveniji je bilo za začetku leta 2014 registriranih 1.063.795 osebnih vozil, kar je za približno 5.000 več kot pet let prej. Kje se je vozni park povečal najbolj? V majhnih krajih. Prebivalci občine Renče Vogrsko so imeli konec leta 2009 1388 osebnih vozil, konec leta 2013 pa 2.785 ali za 1.397 več: torej za več kot 100 odstotkov. Pozor, tudi ko govorimo o absolutnih številkah, se vozni park ni povečal nikjer toliko, kot v Renčah.

občina  sprememba števila  osebnih vozil
Renče - Vogrsko 1.397 100,6%
Poljčane 838 63,7%
Apače 817 74,0%
Straža 735 58,6%
Log - Dragomer 688 51,9%

Število osebnih vozil se je v petih letih zmanjšalo v 50 občinah. Po absolutnih številkah se je najbolj zmanjšalo v Ljubljani (-5.222 vozil ali -3,5%) in Mariboru (-2.235 vozil ali 4,2%). Še ena značilnost: število avtomobilov raste na podeželju, medtem ko se v mestnih občinah zmanjšuje. V Novi Gorici se je v petih letih število osebnih vozil zmanjšalo za 1.855 in celo v prestolnici slovenske avtomobilske industrije v Novem mestu za skoraj 1.000.

občina  sprememba števila  osebnih vozil
Ljubljana -5.222 -3,5%
Maribor -2.235 -4,2%
Nova Gorica -1.855 -9,0%
Novo mesto -992 -4,9%
Slovenska Bistrica -735 -5,2%
Oceni članek
0
Bodi prvi in oceni članek!

Oddaj svoj komentar

Za komentiranje člankov, moraš biti prijavljen!

Pošlji članek prijatelju

Vaš e-poštni naslov
E-poštni naslov prejemnika
Sporočilo
Komentarji
  • Bodite prvi in dodajte svoj komentar

Prijava na e-novice

Oglasno sporočilo

Revija Zlati Kamen

Revija Zlati Kamen
Posebna priložnostna izdaja
  • marec 2019
  • Finalistke izbora za nagrado Zlati kamen 2019
  • Dobre prakse razvojno najprodornejših občin
  • veliki intervju: dr. Janez Bogataj
Prelistaj

Članki

Izdelava spletnih strani: Positiva